Friday, August 2, 2019

Review: eFootball PES 2020 Demo

Sebenarnya penulis dah lama tak main video game PES atau Pro Evolution Soccer ni. Last time tahun 2013 dengan siri PES 2014, versi PS3. Lepas tu memang siri FIFA menjadi pilihan atas sebab online matchmaking dia better dari siri PES lepas mampu guna PC yg cukup spec. PES memang sampai ke sudah tak dapat fix issue ni kalau baca komen kat page Steam.


Kini, PES akan membuat kemunculan untuk tahun 2019/2020, dengan re-branding title sebagai eFootball PES 2020. Kemungkinan besar untuk online matchmaking makin better. Agak confident Konami kali ini, mengunakan title eFootball selepas franchise European brand manager, Lennart Bobzien, bagitau game ni lebih memfokuskan ke arah e-sport.


Untuk eFootball PES 2020 kali ni, pihak Konami telah berjaya mendapatkan lesen dari kelab-kelab besar sampai FIFA 2020 nanti akan kehilangan lesen untuk Juventus (rasakan EA Sports! first time takde Juve dalam FIFA..haha). Antara kelab yang buat come-back ialah Manchester United dan Bayern Munich. Penulis berharap Real Madrid jugak akan buat come-back untuk tahun depan.

 
 

Versi demo dah launch pada 30 September 2019 baru-baru ni. 

Dibawah ni full demo review dari channel Youtube TheTrueBrits yang agak detail. Penulis agak malas nak tulis panjang-panjang jadi video dibawah review untuk tatapan korang. Nanti kita pikir buat original content dalam bentuk video masa terdekat ni 😄.

TheTrueBrits - [TTB] PES 2020 DEMO - FULL IMPRESSIONS! - MATCH AFTER MATCH GAMEPLAY!

Rujukan: GamespotTheTrueBrits
Kredit foto: Bajetahu

#PES2020 #konami #eSports #bajetahusukan #bajetahuhobi #Cyberjaya #Putrajaya


No comments:

Post a Comment